Meet&Greet met Marthe, onze office manager
De volgende persoon die wij aan jullie voorstellen in onze Meet&Greet serie is Marthe, onze office manager. Sommigen van jullie behoren misschien wel tot de gelukkigen die haar al een keer aan de telefoon hebben gehad. Anderen zullen haar ongetwijfeld kennen als de behulpzame medewerkster die in de rechteronderkant van onze website altijd klaar staat om jouw vragen te beantwoorden.
Dat eerste contact is dus gelukkig al gelegd, maar wij zouden haar graag nog wat beter aan je willen voorstellen. Als office manager is zij namelijk diegene die ervoor zorgt dat jij zo goed mogelijk en zo snel mogelijk wordt geholpen. En bij alle vragen, zelfs de aller-moeilijkste, zoekt zij altijd een oplossing. Reden genoeg om eens uit te zoeken hoe zij dat eigenlijk doet.
Op de vraag ‘Wat vind je nou eigenlijk het leukste aspect van dit werk?’ hoeft Marthe niet zo lang na te denken. ‘De verwachting van mensen overtreffen’ zegt ze vol overtuiging. ‘Het is mooi als mensen zien dat Terello een heel andere service aanbiedt dan de meeste reparatiewinkels. Veel klanten worden blij van het feit dat hun telefoon of tablet al dezelfde dag gemaakt kan worden. ‘
Het probleem lokaliseren.
Om de klanten zo goed mogelijk helpen moet Marthe eerst uitzoeken wat er precies mis is met het toestel. Dat doet ze door eerst een paar vragen te stellen waardoor ze het probleem kan lokaliseren. Voordat ze bij Terello kwam werken had Marthe vrijwel geen technische ervaring, dit heeft ze allemaal geleerd in haar werkzaamheden bij Terello. ‘Ik kan geen telefoon repareren of uit elkaar halen hoor’ zegt ze er snel bij, ‘maar toch is het wel belangrijk om van te voren te weten wat er mis is. Anders komt de monteur langs voor iets wat de klant zelf kan oplossen. Dat zou zonde zijn’. Soms denken mensen zelfs dat zij tot een van de monteurs behoort. Lachend vertelt ze over een keer dat een oudere meneer aan haar vroeg: ‘Maar komt u niet zelf langs dan? Dat zou nou zó leuk zijn. U heeft zo’n mooie stem!’
Positiviteit uitstralen.
Een van de meest lastige dingen aan het werk vindt Marthe dat ze soms ook ‘nee’ moet zeggen tegen klanten. Soms komt de afspraak niet helemaal uit en dan moet ze wel eens klanten teleurstellen. Het liefst zou ze iedereen tegelijkertijd willen helpen, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Wel probeert zij bij iedere een klanten een zo goed mogelijke oplossing te verzinnen.
Positiviteit is één van de dingen die Marthe graag wil uitstralen als potentiele klanten haar bellen. ‘Ik zou het echt prachtig vinden als mensen de telefoon ophangen en denken: zo, dat meisje klonk echt vrolijk!’. Natuurlijk kan dat soms best lastig zijn als er mensen bellen die heel ongeduldig of kortaf zijn. Maar juist die klanten die enthousiast reageren geven Marthe heel veel energie en zorgen ervoor dat zij iedere dag opnieuw weer de telefoon opneemt met een brede glimlach.
Positiviteit nodig?
Zo past Marthe perfect bij Terello, want het is ook onze missie op bij elke klant een glimlach op het gezicht te laten verschijnen. Heb je nog vragen aan Marthe of ben je toe aan wat positiviteit? Bel ons vandaag nog voor een reparatie of laat een reactie achter onder dit bericht.